Svamp + diverse ulovligheder

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Svamp + diverse ulovligheder

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9756

      Hej, jeg har et problem i min lejlighed, som jeg efterhånden mener er uegnet til beboelse. For det første er der svamp i soveværelset som ligger i en gammel tilbygning på den bygning jeg bor i, nedenunder soveværelset er der et gammelt fyrrum hvor væggene er fuldstændig grønne og mugne. Bagvæggen i soveværelset er ved at falde sammen og det er kun en jordvold der holder den oppe. Udover det ved jeg at en lejer skal have tilgang til sin egen eltavle og måler, men vores målere og tavler i bygningen er alle samlet i lejligheden i toppen, hvor det ikke altid er muligt at komme til, da der bor en lejer deroppe, og man skal vente på han kommer hjem eller er hjemme. Jeg har kontaktet udlejeren og fortalt ham om reglerne og kravene vedrørende el i en bygning, men han mener ikke det er sådan. Med hensyn til svampen har jeg først lige opdaget det, og vi har boet her i halvandet år, vi lufter ud hver eneste dag faktisk flere gange dagligt. Hvad kan jeg gøre? Jeg er faktisk kommet så langt at jeg ikke har lyst til at bo her længere og står med en anden lejlighed i hånden men grundet de 3 mdrs. opsigelse har jeg ikke råd. Håber i kan hjælpe mig med mit problem.

      hilsen kenni

    • #9757
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du bør hurtigst muligt søge assistance i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat. Dit tilfælde lyder meget alvorligt. Måske er det så alvorligt, at du har ret til at ophæve lejemålet, dvs. fraflytte og stoppe al huslejebetaling. Det er også muligt, at du har ret til forholdsmæssigt nedslag i huslejen med tilbagevirkende kraft. Dette vil formentlig udløse en boligretssag. Du bør få en advokat til at vurdere dine chancer for at få medhold. Held og lykke!

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.