Streget på ventelisten

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13831

      Efter at have stået på venteliste til en lejlighed i 10 år, flyttede jeg ind med mine to små hunde. Desværre viste det sig, at man kun måtte have én hund i bebyggelsen (det havde jeg ikke undersøgt), og jeg blev derfor anmodet om at afskaffe den ene hund, hvilket jeg ikke kunne, så jeg sagde min lejlighed op i tiltro til, at jeg kunne få en anden inden for kort tid, men jeg kom bagest i køen, og da jeg er pensionist, er 10 år lang tid. Er det virkelig rigtigt, at de kan gøre det?
      Med venlig hilsen
      J. Hjort

    • #13832
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, det normale er, at man mister sin ancienitet og kommer bagest i køen, når man lejer en lejlighed. Boligselskabet har dog mulighed for at dispensere, således at man opretholder ancieniteten. Det kræver, at lejeren meddeler sit ønske om at beholde ancieniteten senest 8 dage efter at hun er flyttet ind. Hvis boligselskabet ikke informerer lejeren om denne 8 dages frist udsættes fristen tilsvarende.

      Reglerne står i Bekendtgørelse om udlejning af almene boliger, § 3, stk. 5 og 6. Der er derfor en svag mulighed for, at du kan beholde din ancienitet. Du kan klage til beboerklagenævnet i din kommune, hvis boligselskabet ikke vil behandle din dispensationsansøgning.

      Søg rådgivning i en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.