Stor varme efterregning uden varmeregnskab

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Stor varme efterregning uden varmeregnskab

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13301
      SD 4924
      Medlem

      Kære brevkasse.

      Jeg er i en lidt speciel situation.

      Min kæreste og jeg flyttede pr. 1.10-2010 ind i en privat lejlighed på 115 kvm. Vi aftalte med udlejer et fast a’conto beløb for varme på 600 DKR.

      Efter første år fik vi mundtligt, at vide fra udlejer at a’conto var inden for rimelighedens grænser af hvad varmeregnskabet aktuelt blev

      Den samme besked fik vi efter vinter 2012, at varmeregnskabet gik op, plus/minus et par hundrede – som udlejer ikke gik op i.

      Vi gik med følelsen af, at der var styr på a’conto beløbet da de sidste par vintre iflg. udlejer havde passet inden for et par hundrede kroner. Vi har dog aldrig set et regnskab.

      Nu viser det sig at ingen af de forgående år har passet, og vi har for vinter 2012/2013 fået en ekstra regning på 18.821 DKR.
      Dvs. udlejer har uvidende betalt de forgående år – men er i år blev “klar” over udgiften til varme.

      Mit spørgsmål er – siden udlejer overhovedet ikke har haft styr på udgiften til varme og som jeg ser det, vildledt os i den tro, at regnskabet de forrige år har passet – kan udlejer kræve denne ekstra regning på 18.821 DKR?

      Det skal siges at vi i år fik en opgørelse af varmemåling – men de forrige år ikke har set noget – da vi gang på gang fik at vide at det passede bad vi ikke om et regnskab.

      Skal vi bide i det sure æble og betale denne enorme ekstra regning pga. udlejers rod i regnskabet ? -eller skal vi gå videre med sagen?

    • #13302
      Jakob Lindberg
      Moderator

      /* Style Definitions */
      table.MsoNormalTable
      {mso-style-name:”Tabel – Normal”;
      mso-tstyle-rowband-size:0;
      mso-tstyle-colband-size:0;
      mso-style-noshow:yes;
      mso-style-priority:99;
      mso-style-parent:””;
      mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
      mso-para-margin:0cm;
      mso-para-margin-bottom:.0001pt;
      mso-pagination:widow-orphan;
      font-size:10.0pt;
      font-family:Cambria;}

      Jeg synes absolut, at I skal gå videre med sagen. Selv om udlejer har betalt efterregningen de første to år, så har han vildledt jer med hensyn til varmeudgifterne. Det kan også være at den sidste varmeregning er forkert. I kan gøre indsigelse og dermed tvinge udlejeren til at indbringe sagen for huslejenævnet. Det er gratis for jer.

      Søg rådgivning hos en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.