Spørgsmål til dit svar

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12502
      Heidi 4124
      Medlem

      Kære Jakob

      Jeg føler ikke at du svare på mit spørgsmål. Jeg er fraflyttet.

      Varmeregnskab er udeblevet

      Hej

      Jeg flyttede ind i et privat lejemål d. 1 aug. 2011, i lejekontrakten er opgivet 800.- om måneden i a konto varme og 200 i a konto vand. Det har jeg betalt hver måned i hele perioden. Der er individuelle målere.

      Jeg er fra flyttet lejemålet, ved en ophævelse af lejeaftalen i februar 2012. På grund af graverende fejl i lejemålet, udlejer er indforstået med ophævelsen. Jeg har modtaget mit depositum retur, men der mangler noget.

      Jeg har ikke modtaget noget varme/vand regnskab på baggrund af det faktiske forbrug. De andre beboere har indtil nu heller ikke modtaget noget. Alle er indflyttet sommeren 2011.

      Hvad skal jeg gøre for at få en opgørelse, og evt. penge retur?

      Der er en ny lejer i lejemålet siden marts 2012, men pludselig sender udlejer mig en opgørelse over “min konto” efter 7 måneder, han har brugt midler på at sætte lejemålet i stand, hvilket ikke er med i aftalen.
      Så min “min konto” hos udlejr er i minus, hvad skal jeg gøre?

      Svar:
      08/11-2012 12.01
      Jakob Lindberg
      Sv: Varmeregnskab er udeblevet

      Du kan afvise at betale for ekstra istandsættelse. Hvis en udlejer vil kræve istandsættelse ved fraflytning, skal han sende krav til lejeren herom senest 14 dage efter fraflytningen. Der ken dog være truffet særlig aftale i lejekontrakten.

      Der er regler i lejeloven for hvornår udlejer skal aflægge både varme og vandregnskab, se nedenfor.

      Hvis en udlejer slet ikke udarbejder varmeregnskab, er der praksis for, at en lejer kan kræve samtlige a-contobetalinger retur uden fradrag for varmeudgifter.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bisrtand

      Med venlig hilslen, Jakob Lindberg

      Uddrag af lejeloven

      § 40. Regnskabet vedrørende udgifterne til ejendommens opvarmning og forsyning med varmt vand i varmeregnskabsåret skal være kommet frem til lejerne senest 4 måneder efter varmeregnskabsårets udløb. Sker leverancen fra et kollektivt varmeforsyningsanlæg, skal regnskabet dog være kommet frem til lejerne senest 3 måneder efter, at udlejeren har modtaget endelig afregning vedrørende forbruget af varme og varmt vand fra varmeforsyningsanlægget. Regnskabet skal indeholde oplysning om lejernes andel af de samlede varmeudgifter og om lejernes adgang til at gøre indsigelse, jf. stk. 3. Regnskabet skal endvidere indeholde oplysning om tidspunktet for udlejerens modtagelse af endelig afregning efter 2. pkt. Indeholder regnskabet ikke disse oplysninger, er det ugyldigt.

      § 42. Er regnskabet ikke kommet frem til lejeren ved udløbet af den i § 40, stk. 1, nævnte frist, mister udlejeren sin ret til at kræve tillægsbetaling af lejeren.

      Stk. 2. Fremsendes regnskabet ikke inden 2 måneder efter den i stk. 1 nævnte frist, kan lejeren undlade at indbetale varmebidrag, indtil lejeren har modtaget regnskabet og har modtaget et event

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.