Spørgsmål angående acontoforbrug mm.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Spørgsmål angående acontoforbrug mm.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10375
      Lene 1957
      Medlem

      Hej..
      Mig og min mand bor i en lejlighed i Holstebro på 55m2. (Vi har boet der i ca.2,5 år.) I vores lejekontrakt står der : Husleje 3000 , aconto forbrug: 1000. problemet er at vi i de 2,5 år vi har boet der aldrig har set en opgørelse for forbruget, vi har egentlig tænkt han nok havde styr på det, men vi synes det lyder meget pudsigt at forbruget har passet lige med 1000 kr hver måned over så lang tid. Vi har en kammerat der bor i en noget større lejlighed og hans forbrug har aldrig lagt så højt.
      Det næste er så at vores lejer har to lejligheder i ejendommen,men det kører over samme måler. Så han må jo bare have lavet et skøn over hvad han tror vi hver især bruger, hvilket jeg ikke synes han kan vurdere?
      Skal man ikke have to målere så hver lejlighed har en?
      Hertil vil jeg høre om man som udlejer betaler skat af lejeindtægten (de 3000 pr mdr.), og det så er derfor han ikke har sat huslejen det højere og så bare har sat forbruget så højt i håb om vi aldrig ville sætte spørgsmålstegn til om det hele nu også er som det skal være?
      Vi har desværre ikke så meget forstand på det men vi føler dog heller ikke at det er fair hvis vi bliver snydt.
      Vi ved dog ikke helt hvordan vi står i situationen om han så har ret til uden videre fx at hæve huslejen eller opsige os lige pludselig.?
      Håber meget du kan hjælpe.
      🙂

    • #10376
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I har krav på at få et varmeregnskab 1 gang om året. Det samme gælder vandregnskab. Dog må der kun opkræves særskilt aconto-bidrag til vand, hvis hver lejer har sin egen måler.

      Hvis I ikke har modtaget varmeregnskabet senest 6 måneder efter varmeårets udløb kan i tilbageholde acontobidrag indtil varmeregnskabet er modtaget. (varmeåret udløber normalt d. 31. maj).

      I bør selv få undersøgt (gennem en klage til huslejenævnet)  om I betaler for meget i husleje. I kan ikke blive opsagt med mindre I ikke betaler jeres husleje eller groft overtræder husordenen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.