søn på lejekontakt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10783

      Kære dklf

      Min voksne søn på 22 år, flytter hjem igen da han skal igang med uddannelse.
      Mit spørgsmål er, om det er muligt at skrive min søn ind som medlejer på lejekontrakten,så han evt. kan overtage lejemålet, hvis jeg fraflytter.

      Endvidere vil det være en tryghed for mig, da jeg har været alvorligt syg,og har bekymringer om hvis der skullle ske forværring, så ville mine drenge stadigvæk knunne blive boende, da jeg udover min voksne søn, har et hjemmeboende barn

      På forhånd mange tak

    • #10784
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du har ikke noget krav på at din søn bliver skrevet på lejekontrakten. Når din søn har boet hjemme hos dig i to år, og du fraflytter har han – efter lovens bogstav – ret til at overtage lejemålet. Se Lejelovens § 77 a. I visse tilfælde har domstolene set bort fra lovens bogstav, f.eks. når det drejede sig om en søn, der altid havde boet hjemme. 

      Derfor bør du skrive til din udlejer, at din søn er flyttet hjem til dig, og at han nu er en del af din husstand. Skriv også, at det er nødvendigt for dig – på grund af din sygdom – at have din voksne søn boende hjemme. Det vil forøge din søns chancer for at overtage lejemålet.

      Du skal ikke indgå nogen fremlejekontrakt med din søn. En fremlejer har ingen ret til at overtage et lejemål

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.