Søger hjælp til opsigelse af min lejekonteakt pga vandskade.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Søger hjælp til opsigelse af min lejekonteakt pga vandskade.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13236

      Jeg søger råd/vejledning/inspiration/hjælp til at formulere min opsigelse af min lejekontrakt. Min lejlighed blev d.8/8-2013 oversvømmet med vand efter et meget kraftig skybrud ( der stod ca 30 cm vand i hele lejligheden ). Indbo forsikring havde jeg desværre ikke, så jeg stod selv for at tømme hele lejligheden for alle mine ting, hvilket jeg også gjorde samme dag. Og udlejers forsikringsselskab gik efter nogle dage igang med at gøre det de nu engang gør. Dette ” uheld ramte også to andre lejer i samme bygning, hvor den ene havde en indboforsikring og som blev genhuset af sit forsikringsselskab, men den anden lejer havde ligesom mig IKKE en indboforsikring MEN blev genhuset af udlejer samme dag!! Jeg har nu været hjemløs siden d.8/8-2013…. Udlejer er ikke til nogen hjælp, jeg er på intet tidspunkt blevet tilbudt et ( sted ) jeg kan være imens renoveringen står på hvilket kan tage 1-2 mdr endnu, på trods af jeg har sagt til udlejer at jeg akut har brug for en lejlighed nu. Jeg har 3 børn som jeg ikke kan og har været så meget sammen med siden uheldet var ude, det synes jeg ikke er fair. Og jeg betaler stadig husleje, og fordi jeg gør det er det mega svært at gå ud og leje noget andet indtil lejligheden igen er beboelig. Men intet sker der. Nu opsiger jeg lejekontrakten men jeg er meget interesseret i at få mit indskud og husleje fra d.8/8-2013 tilbage igen, hurtigs muligt!!! Hvordan formulere jeg den opsigelse…? Mvh den frustrerede lejer….

    • #13237
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal skrive at du ophæver lejemålet med øjeblikkelig virkning og fraflytter på en angivet dato. Derefter er du ikke pligtig til at betale husleje. Da sagen meget vel kan ende i boligretten, skal du have professionel hjælp. 

      Meld dig straks ind i en lejerforening. De kan henvise dig til en lejeretskyndig advokat i dit område.

      Med venlig hilsen Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.