snydt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9940
      trine 1514
      Medlem

      Hej

      Jeg er i den situation, at jeg troede jeg skulle flytte ind i min nye leje-lejlighed her den 1. december. Men torsdag den 25 november, fik jeg at vide af udlejer, at han selv flyttede ind igen.

      Udlejer ejer ikke selv ejendommen, men fremlejer den til mig, fordi han flyttede sammen med sin kæreste i en anden lejlighed (han er ven med ejeren af ejendommen, så det har han fået lov til) Kæresten er en bekendt til min mor, og det var sådan jeg fik kontakt til dem. Nu har udlejer dog forladt sin kæreste, og vil derfor selv flytte tilbage i sin lejlighed.

      Jeg har underskrevet en lejekontrakt (udlejer har også underskrevet!)hvor jeg har lejligheden fra den 1/12-2010 til den 31/12-2011, jeg har søgt om udeboende SU, søgt om boligsikring, meldt flytningen til folkeregistret, pakket alle mine ting ned (ca. 10 flyttekasser havde jeg fået lov til at stille over i lejligheden allerede før jeg flyttede ind) og jeg har nøglen til lejligheden!

      Jeg har bare ikke lejekontrakten! udlejer skulle tage en kopi, som jeg skulle låse mig ind og hente i lejligheden den 25 november. Den dag jeg får at vide at han har fortrudt. Hans svar var : “jeg ved godt at vi begge har skrevet under og det er ulovligt det jeg gør, men enhver er sig selv nærmest”

      Er der overhoved noget jeg kan gøre? Har jo ikke noget bevis i form af lejekontrakt.

      Jeg hentede mine ting i går, da jeg var utryg ved at lade dem stå. Har dog stadig nøglerne til lejligheden.

      Er meget i tvivl om jeg overhoved kan gøre noget, eller om jeg bare må være bitter og ked af det og opgive lejligheden??

      på forhånd tak for svar

      Trine

    • #9941
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis du er rede til at tage konflikten, kan du flytte ind i lejligheden og udskifte låsen. Du kan henholde dig til den aftale I har lavet. Den er gyldig også selvom du ikke har nogen lejekontrakt. Dette forudsætter dog, at du har betalt husleje eller depositum.

      Måske vil ham, som ejer lejligheden, kunne ophæve dit lejemål, men hvis du nægter at flytte skal sagen behandles af boligretten. En sådan sag vil tage så lang tid at du kan blive boende i hele 2011.

      Et alternativ er at kræve erstatning af ham, du har lejet lejligheden af.

      Du bør ikke gøre noget før du har talt med en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.