Snyd med ventelisterne i AAB

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Snyd med ventelisterne i AAB

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12941
      Rolf Nielsen
      Deltager

      Jeg fik af min farmor et medlemskab af AAB i København i konfirmationsgave mere end 40 år siden. Jeg har været aktiv boligsøgende hos AAB i afdeling 11 i årevis og har fået flere tilbud om boliger, men aldrig fået en bolig. AAB har altid været helt klar med at der KUN blev tildelt boliger fra ventelisten og at det gik efter bolignummer. Men efter i flere år ikke at have modtaget boligtilbud har AAB oplyst at der ikke længere bliver tildelt boliger til medlemmerne i afdeling 11 fordi alle boliger bliver tildelt i samarbejde med Frederiksberg kommune. Kan AAB på denne måde snyde deres medlemmer for mere end 40 års tålmodig venten på en bolig i følge mere end 40 års entydige regler? Kan AAB blot ændre spillereglerne og forære min plads i boligkøen til Frederiksberg kommune? Jeg mener AAB groft har snydt deres medlemmer som står på venteliste til en bolig ved at opkræve gebyr for at stå på en venteliste som er det rene fup og svindel. Hvordan kan jeg kræve reglerne overholdt og kan der gøres ansvar gældende overfor AAB? Kan man stole på at de almene boligselskaber ikke snyder dem som man i årevis har bildt ind at ventelisten var den eneste mulighed for at opnå en attraktiv bolig? Efter 40 år har formanden for AAB oplyst at reglerne ikke længere er som oplyst og at jeg ingen chance har for at opnå en bolig i den afdeling som jeg i årevis har været skrevet op til og betalt for at stå på venteliste hos. AAB virker som værre end Lærerstandens Forsikring med hensyn til hvordan boligerne fordeles. Og når så Frederiksberg kommune også er inde over tildelingen af boliger skal man vist have de politiske forbindelser i orden. Mere end 40 års medlemskab af AAB betyder absolut intet i boligkøen til AAB afdeling 11. Reglerne omkring tildeling af boliger i afdeling 11 har bestyrelsen i AAB besluttet ikke skal overholdes for medlemmerne af AAB.

    • #12942
      Jakob Lindberg
      Moderator

      AAB kan ikke på egen hånd ændre spillereglerne og slette folk fra ventelisterne. Der blev for ca 10 år siden indført nye regler fra boligministeriets side – de såkaldte “fleksible” udlejningsregler. De går ud på, at op til 90 % af de ledige lejligheder kan tilbydes boligsøgende der opfylder nogle bestemte kriterier, feks.:

      – Fortrinsret for boligsøgende, der har fuldtidsarnbejde inden for den pågældende kommunes område.

      Kriterierne skal være aftalt med kommunalbestyrelsen og følge reglerne i den vejledning, som boligministeren har udgivet. Se linket nederst i dette svar.

      Men et boligselskab kan ikke fuldstændig se bort fra ventelisten. De sidste 10 % skal tilbydes personer på ventelisten.

      Du kan klage til beboerklagenævnet over AAB behandling af dig.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

      http://mbbl.dk/publikationer/vejledning-om-fleksible-udlejningsregler-og-beboermaksimum

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.