Skybrudsskade – dækning af leje ifb. med genhusning.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skybrudsskade – dækning af leje ifb. med genhusning.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11228

      Jeg var en af de uheldige der måtte evakueres efter skybruddet d. 2.7.2011.
      Nu er jeg godt hjemme igen med helbreddet i behold.
      Boligselskabet har fra start meldt ud, at der ville være en huslejekompensation i fraflytningsperioden, svarende til netto huslejen.
      Nu har jeg imidlertid modtaget et brev fra inspektøren (i boligselskabet) hvor i der står, at jeg skal rette krav til min indboforsikring vedr. dækning af husleje.
      Forsikringsselskabet siger at jeg skal kontakte boligselskabet (inspektøren) og gøre opmærksom som at boligselskabet SKAL dække udgiften iflg. LEJELOVENS §17………
      Jeg har prøvet at Google denne § 17 men kan ikke rigtig finde noget der omtaler dette.
      Jeg har haft rigeligt om ørerne under evakueringen og orker næsten ikke denne ekstra tvist. Kan du hjælpe?
      Venlig hilsen, og på forhånd tak
      Dorte Lindholm.

    • #11229
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Henvisningen til Lejelovens § 17 må være en misforståelse. Hvis du bor i et alment boligsselskab, er den korrekte henvisning Almenlejelovens § 18, stk. 2. Hvis du bor i et privat boligselskab er den korrekte henvisning Lejelovens § 11, stk. 2. Under alle omstændigheder er bestemmelsen den samme: “Lejeren kan kræve et forholdsmæssigt afslag i huslejen, så længe en mangel forringer det lejedes værdi for lejeren.”

      I dette tilfælde skal det forholdsmæssige nedslag være 100 %.

      Boligselskabet har altså ikke ret. Hvis de ikke dropper deres krav, kan det blive nødvendigt at føre sagen ved boligretten. Du skal i så fald have bistand fra en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.