Skimmelsvamp/Rum ikke beboeligt!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skimmelsvamp/Rum ikke beboeligt!

  • Dette emne er tomt.
Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14456

      Hej

      Jeg har for 3 måneder siden fået konstateret
      skimmelsvamp i mit soveværelse.(soveværelse ikke beboeligt,tapet fjernet, mursten pillet ud)
      Udlejeren har haft store problemer med at finde årsagen til fugten,
      men har nu fundet ud af det kommer ind via ydermuren, som tilsyneladende er utæt.

      Så er spørgsmålet om jeg kan forlange reduktion af min husleje fremover, ind til de får udbedret fejlen?

    • #14457
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja du kan forlange et forholdsmæssigt afslag i huslejen, så længe manglen forringer lejemålets værdi. Se lejelovens § 11, stk 3) Som udgangspunkt vil det være soveværelsets andel af det samlede areal, der skal bruges til at udregne afslaget. (Hvis du betaler 6.000 i husleje, og soveværelset udgør 25 % af lejlighedens areal, så skal du have et nedslag på 25 % af 6000, dvs. 1500 kr/md)

      Søg rådgivning i den lokale lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #14458
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja du kan forlange et forholdsmæssigt afslag i huslejen, så længe manglen forringer lejemålets værdi. Se lejelovens § 11, stk 3) Som udgangspunkt vil det være soveværelsets andel af det samlede areal, der skal bruges til at udregne afslaget. (Hvis du betaler 6.000 i husleje, og soveværelset udgør 25 % af lejlighedens areal, så skal du have et nedslag på 25 % af 6000, dvs. 1500 kr/md)

      Søg rådgivning i den lokale lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.