Skimmelsvamp og fugt!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13461
      Pia Olufsen
      Medlem

      Jeg er lige fraflyttet et hus som jeg har lejet i 4 år nu, og på de fire år har jeg haft tre forskellige udlejer. Det er gået konkurs 2 gange, og ingen af dem har vedliget holdt huset eller reageret på mine henvendelser. Huset er fuld af fugt og skimmelsvampe i de fleste rum, men kælderen er rigtig slem, da den ligger under jorden. Jeg har både luftet ud, og fyret som en gal (ca. 25.000,-kr om året i olie) men intet hjælper da huset er utæt. Nu vil den nuværende ejer så have at jeg betaler for istandsættelse af huset da jeg fra flytter, men det kan da ikke være rigtigt at jeg skal betale for det?? Han mener bare det skal males over, så går det nok væk af sig selv. Det vil jeg ikke være med til, skal jeg det?? Min datter på 10 år, led meget af hovedpine da vi boede der. Den nye ejer har købt huset ubeset, og jeg har for flere måneder siden sendt en lang fejl og mangel liste til ham, men uden nogen reaktion. Hvor står jeg i denne sag, skal jeg bare betale den regning han sender når han er færdig med istandsættelsen eller hvad?? Mvh. Pia

    • #13462
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, du skal nægte at betale. Hvis de fratrækker udgiften fra dit depositum, kan du indbringe sagen for huslejenævnet i din kommune.

      Samtidig vil jeg anbefale dig, at du anmelder sagen til kommunen som en skimmelsvampsag. Kommunen har pligt til at undrsøge sagen og give udlejer påbud om at foretage en professionel afrensning af skimmelsvamp.

      Skriv til kommunaldirektøren og henvis til reglerne i nedenstående vejledning.

      VEJ nr 47 af 27/06/2008. Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum

      Du kan selv læse vejledningen ved at gå ind på: Links – Anden Boliglovgivning – Vejledning 47… (Se menubjælken ovenfor)

      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.