Skimmelsvamp, problem med DAB?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skimmelsvamp, problem med DAB?

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11943
      Ibbi Berg
      Medlem

      Hej ..

      Min kærestes mor bor i en lejlighed, hvor badeværelset er fyldt med skimmelsvamp og i to år har de sagt det til DAB som ikke har gjort noget ved det overhovedet indtil nu.

      Badeværelset bliver nu renoveret for at få det væk, da det er en gammel bygning. Nu er problemet så hvem der skal betale for at dette badeværelse renoveres? DAB påstår at det er udlejers skyld at der skimmelsvamp fordi de ikke udlufter nok, men da de hverdag udlufter flere gange om dagen, kan det jo ikke være årsagen.. Det er en gammel bygning, hvor badeværelset er uden vindue og meget isolerede vægge og der ikke sat dampspærrer op for at undgå denne fugt og de har gjort alt hvad man skal for at undgå skimmelsvamp, så man kan konkludere hurtigt at det ikke er udlejers skyld . Men DAB bliver ved med at fastholde det, men siger så at for at være søde så hjælper de med halvdelen af udgifterne, hvilket de siger at “de bare skal være glade for”. Men i min verden lyder det lidt lusket at de vil hjælpe med at betale hvis det ikke er deres skyld?

      Et andet problem er at dette vil i alt koste 80.000 kr for dette badeværelse, da væggene er skæve, så de skal rette dem op og derfor bliver det så dyrt, men skæve vægge har jo intet med udlejer at gøre, så hvorfor skal de betale for det? Det giver ingen mening. Og disse 80.000 kr er kun for at lave fliser i badet og gulvet.. Så ifølge DAB skal udlejer betale 40.000 kr hvilket er heldigt da det er deres egen skyld mht. skimmelsvamp.

      Så et er at de skal betale for renovere badeværelset når skimmelsvamp ikke er udlejers skyld, noget helt andet er at de skal betale så meget, fordi væggene er skæve. så i princippet er det ikke DAB der hjælper dem med udgifterne, men dem der hjælper DAB da de betaler fordi de bor i noget gammelt møg med skæve vægge.. Så mit spørgsmål er hvem der skal betale for dette om DAB har ret til det de gør eller om de i princippet prøver at tage røven på dem? For i mine øjne er det der at tage røven på folk og det kan de nemt gøre med folk der ikke ved så meget om det.

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.