Skimmelsvamp, genhusning, husleje

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skimmelsvamp, genhusning, husleje

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14073

      Jeg boede i perioden april 2013 – marts 2014 i en ejendom som af flere omgange viste sig at have fugt. (Privat udlejer). Vi opdagede første gang at det dryppede fra vores loft i vores soveværelse som lå delvist under jorden. Her flyttede vi vores ting og flyttede hjem til mine forældre. Dette mente foreningen var selvforskyldt da vi har haft et TYNDT gardin i klemme i vinduet. Vinduet var fuldstændig lukket. De mener at regn på vinduet har forsaget at hele loftet dryppede. Vi flytter så tilbage men kan godt lugte fugten. En nat bliver min kæreste så haste indlagt med skimmel svamp allergi. Da vi kommer hjem døgnet efter opdager vi at vores soveværelse står i vand til anklerne. Og vi finder skimmelsvamp på væggen bag sengen. Dette melder vi ind men der går en uges tid før nogen ser på det. Foreningen fraskriver sig ansvar og siger det er kloak. Vi får af vide af totalservicemanden at er rør bag væggen har været utæt. De ringer så 20min efter vi har sendt vores opsigelse og vil genhuse os. Det takker vi nej til da vi på dette tidspunkt havde fundet et nyt
      Sted. De kræver nu husleje i opsigelsesperioden på trods af at de selv tilbød genhusning. Ydermere skal vi betale 2000 for fjernsyn i perioden vi ikke har boet der, dette er gået til inkasso da udlejer ikke har fjernet navn fra postkassen (som vi ikke har nøgle til
      Længer) og vi derfor ikke har fået regningerne.

      Hvad er vores rettigheder? Skal vi betale husleje samt tv? Kan vi kræve husleje tilbagebetalt? Vi har senere været ovre
      Og kigge og kan se at væggene er revet ned…..

    • #14074
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal have professionel rådgivning fra en lejeretskyndig advokat. Lad ham råde dig med hensyn til om du skal betale husleje og TV. Jeg vil mene, at du har krav på forholdsmæssig nedsættelse af lejen for hele den periode du har boet i lejligheden efter reglerne i lejelovens § 11.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.