Skimmelsag på vej til Boligretten/Landsretten

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skimmelsag på vej til Boligretten/Landsretten

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11541
      Dann S.
      Medlem

      Hejsa !

      – jeg har selv forsøgt med Google-søgning på nettet, og været omkring det lokale bibliotek + ´biblioteks-vagten´ -men, uden held 🙁

      – så, måske er der mere held i dette forum ? 🙂

      – det drejer sig om en træls og ubehagelig sag om skimmelsvamp i en lejebolig, hvor jeg hjælper en god veninde som er kommet i klemme i fht. sin boligforening

      – boligforeningen mener at årsagen ligger hos beboeren, som angiveligt ikke skulle have tilstrækkeligt med varme på, og ikke lufter ordentligt ud
      – og, pt. er sagen nået til landsretten, dvs. boligretten – med domsafsigelse i april … :-/

      – er det muligt at finde/fremskaffe tidligere doms-afsigelser indenfor dette område ?

      – altså, doms-afgørelser i hvilke man dels kan se på hvilket grundlag der bliver truffet en afgørelse i sager af denne art.
      – dels, at man kan se hvorledes ansvars-byrden i fht. ´rimelig beboer-adfærd´ lægges ?

      på forhånd tak

      med venlig hilsen
      Dann S.

    • #11542
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er hendes advokat, der normalt laver den slags arbejde.

      Hovedbibliotekerne har som regel et abonnement på ugeskrift for Retsvæsen (Online udgaven) eller Tidsskrift for Bygge og Boligret. her kan en kvik bibliotekar gå ind og søge på emnet skimmelsvamp.

      Vi laver af og til sådanne søgninger for vore medlemmer. Hvis din veninde melder sig ind i en af vore lejerforeninger, kan hun sende en mail til dl@dklf. med besked om hvilken lejerforening hun er medlem af, og hvornår kontingent er betalt, så skal jeg gerne hjælpe.

      Se lejerforeningerne under menuen Lejerforeninger.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.