Skifte adresse efter opsigelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skifte adresse efter opsigelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11566

      Hej

      I min lejekontrakt står at jeg har 3 måneders opsigelse og skal være fraflyttet lejemålet 14 dage før det udløber. Jeg bor i ungdomsbolig hos alment boligselskab.
      Jeg er imidlertid blevet i tvivl om, om det er lovligt at jeg flytter (altså skifter folkeregisteradresse og ikke nødvendigvis flytter alt inventar) så snart jeg har indgivet og fået bekræftet min opsigelse af lejligheden, eller giver det udlejer nogle andre rettigheder end dem der står i lejekontrakten?

      Mvh Tanja

    • #11567
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er ligegyldigt i forhold til udlejer, hvornår du skifter folkeregisteradresse. Det vigtige er, at du underretter udlejer skriftligt om at du er flyttet, når du har ryddet lejligheden og færdiggjort eventuel istandsættelse. Du skal oplyse udlejer om din nye adresse og aflevere alle nøglerne.

      Gennemfotografér lejligheden, lige inden du afleverer den. Print billederne ud og få en person, der ikke er i familie med dig til at datere og underskrive dem på bagsiden.

      Meld dig ind i en lejerforening, hvis du får problemer med fraflytningen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.