skal vi betale

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12295

      Vi skal fra flytte vores leje bolig d. 15 dec da vores kontrakt udløber 31. Dec. Vi har fået afvide at udlejer selv skal bo der og de har været på besøg med flere håndværkere fordi de vil sætte det hele i stand.
      Så mit spørgsmål er, når jeg ved at de skal sætte hele lehemålet i stand kan de så gøre økonomisk krav fra os til det?
      Jeg tænker fx ved vi at de vil ligge nyt gulvet i stuen lige nu ligger der et gammelt træ gulvet, det kan vi vel ikke betale for. Kan de forlange at vi skibet det gamle ned og gør det fint? Vi vil gerne gøre det i stand som der er men vi vil bestemt ikke betale for det nye. Og det virker jo dumt at vi ordne et gulv vi ved de vil
      brække op.
      De kommer i morgen hvor vi skal aftale hvad der skal gøres i stand ved fra flytning, så vil gerne vide hvad vores rettigheder er.
      Håber ar kunne få lidt svar

    • #12296
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I bør starte med at læse opslaget “Fraflytnings-afregning” under Rettigheder her på hjemmesiden. Se:

      http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/127/stikord/Fraflytnings-afregning

      Hvis I ikke kan få en rimelig aftale med udlejer (den bør være skriftlig) om fraflytnngen bør I melde jer ind i en lejerforening og få konkret rådgivning i sagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.