Skal selv betale for reperation af toilet

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skal selv betale for reperation af toilet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9601
      Henrik 1174
      Medlem

      Jeg er lejer og mit toilet har været i stykker. Det kunne ikke skylle ud og vandet steg i stedet for at skylle ud.
      Der var en VVS mand ude og se på det og lavede en reparation.

      Nu har jeg så fået regningen, som er på 3000 kroner!
      Jeg har klaget til min udlejer da jeg er uforstående overfor at jeg selv skal betale. Når mine hårde vidvare går i stykker bliver de lavet eller udskiftet med nye på udlejerens regning.
      De vil ikke betale en reparation af toilettet da de siger det er almindelig vedligeholdelse. Havde det været slået i stykker havde jeg fået et nyt.
      Men hvordan kan indmaden i et toilet være almindelig vedligeholdelse ?

      En anden ting er så at VVS manden har repereret et gammelt toilet for 3.000 kroner. Til den pris kunne jeg havde fået monteret et sprit nyt 2 skyls toilet.

      Er der noget jeg kan gøre ?

      Hilsen Henrik

    • #9602

      Det er en klart uacceptabel situation du beskriver, og du kan sandsynligvis hjælpes ved at køre sag gennem huslejenævn eller beboerklagenævn.

      Men for at besvare dit spørgsmål yderligere må man vide om du bor i privat eller alment boligbyggeri, og man må have langt, langt flere oplysninger om situationen, tilstanden, omstændigheder m.v..

      Med din type af spørgsmål er vi med andre ord ovre i konkret sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.

      Derfor må vi henvise dig til at søge videre assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.