skal man som lejer betale kloak osv over acconto.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen skal man som lejer betale kloak osv over acconto.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11254
      Carsten 2846
      Medlem

      Hej. jeg har lige medlt mig ind i en lejerforening. har dog ikke fået en rening endu og mangler derfor svar på et par spørgsmål.

      bor til leje hos privat på landejendom som over acconto tager for loak og renovtion.

      jeg er blevet mistænkelig over om at de holder regnskabet korrekt da jeg får en opgørelse skrevet på computer over hvad de forskellige ting koster.

      de har glemt en regnskabsperiode og nu får jeg en meget stor ekstra regning.

      kan det være lovligt at gøre dette. der kommer også en rimelig høj husleje stigning til i samme omgang. som kan gøres indsigelse mod. de andre ting står der ingen klagevejledning om.

      lejekontrakt siger udlejer står for udvendig vedligehold. hvilket jeg tolker som værende netop disse ting.

      mange tak , håber på svar da jeg skal hurtigst muligt have fundet en afklaring på dette.

    • #11255
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis du har din egen måler er det lovligt at opkræve acontobeløb til vand. Dette dækker også vandafledningsafgift.

      Det lyder som om din udlejer ikke er professionel. Derfor kan vandregnskabet være ugyldigt.

      Tag alle papirerne med ned i lejerforeningen og få dem til at gemmengå dem.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.