Skal jeg hæfte for det?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11082
      A.S. 2665
      Medlem

      Jeg flyttede op i en ny lejlighed den 15. september, og her den 30. november fik jeg besøg af Clorius, der kom for at aflæse varmemålere. Jeg var nysgerrig for at finde ud, hvem der egentligt skal hæfte for betaling af restvarmen.
      Jeg læste lige min allonge igennem igen, og der står at det skal jeg. Jeg er gået med til at betale for tidligere lejeres varmeperiode. Min veninde siger, at det er ulovligt, og at det må udlejer ikke gøre. Jeg mente, at siden jeg havde underskrevet et dokument på, at jeg overtog, så skulle jeg hæfte for det.

      Men hvem har ret? Skal jeg eller skal jeg ikke hæfte for det?

    • #11083
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg bliver svar skyldig. Jeg går ud fra, at du med “restvarme” mener, om du skal betale for hele lejlighedens varmeforbrug i varmeregnskabsåret, uanset om den tidligere lejer har boet der i hele perioden. Hvis du har indgået en aftale om det i lejekontrakten, er denne aftale muligvis bindende for dig – selv om den er klart urimelig. (Lige på det punkkt er der et hul i loven). Hvis du bliver afkrævet ekstrabetaling for det forløbne varmeregnskabsår, bør du gøre indsigelse og gennemtvinge, at sagen bliver behandlet af huslejenævnet.

      Søg rådgivning i en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.