Skal jeg betale fuld husleje ??

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skal jeg betale fuld husleje ??

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12470

      Jeg har lejet et hus fra d.1.6.2012. Små 3 måneder efter får jeg brev om, at huset skal sælges.. Der har været et rend af mennesker, til vudering, foto og eltjek.. Nu er der kommet salgsanoncce på nettet, hvor de skriver, man bare kan køre forbi og danne sig et indtryg af grunden.. Så biler har ikke bestilt andet end, at køre langsomt forbi huset hele weekenden.. Nu skal der være åben hus idag… Skal jeg virkelig betale fuld husleje, for at blive begloet i mine stuer, ha mit hjem hængt ud på nettet i en boligsalgs annoncce og åbne mine døre til fremmede mennesker,så de kan vade ud og ind og glo i mit hjem og flygte fra mit hjem med børn, fordi huset skal vises frem ??… Skal jeg virkelig betale fuld leje for det ??

    • #12471
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du har kun pligt til at fremvise huset hvis du har sagt op eller af anden grund skal flytte. Se Lejelovens § 97 nedenfor. Hvis du ikke skal flytte har udlejer ikke krav på, at fremvise lejligheden. Du kan derfor nægte adgang for besøgende.

      Dette vil fremkalde en konflikt med din udlejer. Jeg vil derfor anbefale dig, at melde dig ind i en lejerforening for at få bistand. Lejerforeningen kan også vurdere, om du kan kræve lejenedsættelse.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

      Lejeloven § 97. Er der afgivet opsigelse, eller skal det lejede af anden grund fraflyttes, skal lejeren give adgang til at bese det lejede. Lejeren fastsætter tiden herfor. Den skal være mindst 2 timer hveranden hverdag på et tidspunkt, der er bekvemt for en besigtigelse. Denne kan kun finde sted med deltagelse af udlejeren eller dennes stedfortræder, når lejeren ikke er repræsenteret.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.