Skal der males ?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9721
      Allan 1303
      Medlem

      Hej Min kæreste og jeg flyttede ind i en lejelejlighed d. 31/12-09 da vi overtog lejligheden lavede vi en lang liste med fejl og mangler og tog billeder af det hele. vi skrev bla. at lejligheden ikke var nymalet da vi overtog den og der ikke var gjort ordenligt rent. lejligheden er en a-ordning og burde være nymalet da vi overtog den. de svarede ikke på at lejligheden ikke var malet men svarede på alle de andre ting og at det var iorden. ´Mit spørgsmål er nu: skal jeg male denne lejlighed når vi flytter til august? vi har haft billeder på væggen og gardiner så der er ca 15 huller.
      Jeg har ringet til dem og spurgt og de svarede at man altid skulle male efter sig, det var normalt.

    • #9722
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Reglen i almenlejeloven er den, at man ikke er forpligtet til at sætte lejligheden i bedre stand end ved indflytningen. Jeg kan dog ikke give jer et helt sikkert råd, blandt andet fordi jeg ikke har set, hverken billederne eller lejligheden. I bør dog under alle omstændigheder udpartle hullerne og slibe bag efter.

      Hvis I vælger ikke at male, kan I risikere, at udlejer sætter den i stand på jeres regning og trækker beløbet fra depositum. I den situation har I mulighed for at indbringe sagen for Beboerklagenævnet i jeres kommune, som er et uvildigt organ. Meld jer ind i en lejerforening og få konkret rådgivning.

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.