Skal lejer eller udlejer betale gebyr ved flytteafregning?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skal lejer eller udlejer betale gebyr ved flytteafregning?

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18284
      Natalie
      Gæst

      Min kæreste og jeg har nu endelig fået vores årsopgørelse hvori der er angivet hvad vi skal betale i varme, vand og el. Der står vi er skal betale et gebyr ved flytteafregning på 615 kr, vi er derfor i tvivl om udlejer kan bede os betale dette gebyr, da udlejer bad os flytte da de ville sælge lejligheden. Vi kan udfra kontrakten ikke læse os til det noget sted. Nogle der har mere forstand på det end os?

    • #18292

      Der kan stå meget i en lejekontrakt, som – på grund af lovgivningen -er totalt ugyldigt. Det er fordi lejelovgivningen på en række punkter er “ufravigelig ved aftale”.
      Med stor sandsynlighed gælder det også det omtalte varmeregnskabs-gebyr, men her kan det dog lovligt aftales, at der skal betales for en dokumenteret ekstraudgift fra varmeregnskabsfirmaet.
      Alt i alt vil jeg anbefale dig at få dine muligheder uddybet gennem en snarlig kontakt til en lokal lejerforening.

      Venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.