Skadedyr og ekstra penge efter depositum

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skadedyr og ekstra penge efter depositum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12161

      Hej! 🙂
      Jeg har nogle spørgsmål til min lejekontrakt:

      1) Der er i lejekontrakten tilføjet et afsnit omkring skadedyrsbekæmpelse, og vil i den sammenhæng høre om det er lovligt at hænge lejer op på betaling af sådanne skader grundet skadedyr?
      Hvis boligen er mangelfuld ved indflytningen skal man som sagt inden 14 dage skriftlig meddele det til udlejeren. Dette gælder dog ikke hvis manglen ikke kan opdages ved anvendelse af sædvanlig agtpågivenhed, som der står i kontrakten. Går skadedyr ind under denne ”gruppe” ligesom fugt og svamp, da man jo heller ikke kan se om der er skadedyr med det samme? Og hvis ikke kan man så gøre noget for at tjekke det på forhånd så man ikke kommer til at skulle punge ud for evt. skadedyrsbekæmpelse?

      2) Hvordan undgår man skræk-scenariet med pludselig at skulle betale 30.000 udover depositum ved fraflytning? Er den eneste mulighed (udover at holde lejligheden vedligeholdt) at skrive alle ”mangler” så som ridser, buler, løst tapet og sådan noget ned og sende den til udlejeren inden 14 dage efter indflytning eller er der andet at gøre? Jeg tænker også om udlejer kan forlange at gulvet, ved vores fraflytning, trænger til at blive afhøvlet i stedet for nedpudset som det blev inden vi flyttede ind (da afhøvling jo koster langt mere end nedpudsning fx)?

      Mange hilsner fra Christina

    • #12162

       

      Det du beskriver virker ret “uldent”, og der kan givetvis svares ret præcist på dine spørgsmål. Dette kræver imidlertid nærlæsning af selve kontrakten, og en nærmere undersøgelse og analyse, hvor man må have langt flere oplysninger om situationen og omstændighederne. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og jeg vil anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.