Skade på udvedige ruder sket i forbindelse med indbrudstyveri.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Skade på udvedige ruder sket i forbindelse med indbrudstyveri.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11463

      Hej,

      Jeg tillader mig, at rette henvendelse til jer, idet jeg har et spørgsmål til lejers pligt til at erstatte skade på ruder sket i forbindelse med indbrudstyveri.

      Det eneste som fremgår af vores kundes lejekontrakt er, at “den indvendige vedligeholdelse af lejemålet påhviler lejeren”. Lejekontrakten er tiltrådt den 010712, hvorfor der ikke er tvivl om, at det er den “nye” lejekontrakt uden særlig vedligeholdelse, som er gældende.

      Kontraktmæssigt er jeg som udgangspunkt ikke i tvivl om, at lejeren ikke er erstatningsansvarlig for den forvoldte skaden, som næppe kan tillægges lejeren som værende forvoldt ved en uagtsomhed.

      Hvad er jeres holdning, og kender i til eventuel praksis på område mht. skade på glas i udvendige ruder (når der ikke er en bygningsforsikring som dækker skaden)?

      På forhånd tak.

    • #11464

      Spørgsmålet handler nok mere om forsikringsret end om lejeret, så jeg vil anbefale henvendelse til forsikringsoplysningen i stedet.

      Venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.