Samme lejlighed men forskellig husleje ?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Samme lejlighed men forskellig husleje ?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12068
      Morten 3673
      Medlem

      Hejsa

      Jeg har boet til leje siden 15-9-2009

      i lejekontrakt står der trappestigning med interval hver den 1-10. min husleje er pt. på 9350 plus ca. 300 kr. i skatter og afgifter.

      Jeg har nu fået nye naboer og det er præcis samme lejlighed de er flyttet ind i.

      De skal kun give 8600 kr i leje inkl. skatter og afgifter frem til 1-7-2013

      Kan en udlejer tillade sig at sætte lejeprisen ned for nytilkomne lejere og ikke samtidig sætte prisen ned for nuværende beboere.

      De nye lave priser skulle efter sigende være trådt i kraft ca 1-1-2012

      Venligst

      Morten

    • #12069
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg kan desværre ikke give dig et klart svar på stående fod. Det afhænger af hvilken type ejendom der er tale om.

      I de fleste ejendomme med mindst 7 lejligheder gælder følgende:Hvad enten du har kontrakt eller ej, er det ulovligt, hvis du får dårligere lejevilkår end de andre (ældre) lejemål i ejendommen. Din kontrakt må for eksempel ikke være tidsbegrænset, hvis de andres ikke er det, og din husleje må ikke være væsentlig højere pr. m2 end den, der betales for tilsvarende lejligheder i ejendomme.

      Dette gælder ikke i ejendomme med færre end 7 lejemål eller i ejendomme opført efter 1991.

      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venlig hilsen,  Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.