sætningsskader

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13606
      Maria hansen
      Medlem

      Hejsa.
      Vi har nu boet til leje i denne lejlighed i 4 1/2 år, efter 14 dage opdager jeg en revne i loftet, spørg viseværten, her svarer han det er fordi vi bor for mange og lufter for lidt ud. Min svoger er murer og leger en dag med mine unger på værelset og ser revnen, siger til mig det er en sætningsskade og den skal laves, vi går igang med den store renovation af lejligheden, nyt bad, nye gulve og ikke mindst nye kontakter, da flere af dem ikke sidder fast i de gamle træklodser, som de sidder i på væggen. Hvilket jeg flere gange har sagt til viseværten, de har også været og putte dem ind igen, min anden svoger er elektriker og siger det er ved lov pr. 2005 at sådan stikkontakter må der ikke være i lejemål. Også stofledninger, som der også var i hele lejligheden. Dem har vi selv skiftet nu her.
      Vores køkken er et hth køkken fra 1998 men meget slidt, der er krase mærker rundt om alle håndtag, og alle overskabe var efter 1 mdr. Ved at falde ned, tømmeren siger at viseværten siger at de bare skal bruge en masse beslag så skabene bliver siddene på væggen, det gør de så også, men ingen af bagbeklædningerne sidder fast på skabene, og alt mados og andet sidder på alt mit service mm. Nu er de igang med at lave min sætningsskade, maleren kom først, hun ville bare have pudset loftet på pænt, uden at lave skaden, man kunne se luft mellem puds og loft, hun kom til ved en fejl at rive lidt af det løse puds ned, min mand spørger om det ikke skal ned det hele, men så kan hun ikke blive færdig idag. Nej men det skal sku laves ordenligt, mureren skal så op og lave det, han starter med at ringe og aflyse en aftale jeg ikke kendte til, og da han så kommer dagen efter, skal han bare lappe de huller maleren har lavet, min egen murer har set skaderne og sagt at alt det løse skal væk, og pudset op igen. Dette fortæller jeg mureren, han siger det kommer jo alligvel igen. Jeg prøver at få viseværten i tale, men tlf er optaget, skriver ham en SMS på hvorfor de ikke laver det ordenligt, efter 10 min for jeg fat i viseværtens højre hånd, men som altid ved han ingenting, dette er så det sidste jeg har hørt fra kontoret, men godt 1 time senere stod mureren og lavede det, maleren kom i dag uanmeldt.
      Kan jeg afvise håndværker når jeg ikke ved de kommer??
      Viseværten har ved en tidligere samtale fortalt mig at min lejlighed bare er løbet hen over inden indflytning i 09, dette har vi jo også kunne se ved renoveringen. Vi har nu brugt små 100000 på lejligheden, vi har fået lavet badeværelse, nye gulve og alt strøm samt alle vægge er ny malet og fået væv.
      Kan jeg få nogle af de penge som er brugt på strøm tilbage? Og evt husleje. Det skal sige da vi fik lavet bad, satte min murer vores visevært på plads, der var en lang revne i gulvet, som visevært ikke mente skulle laves, men et huk med murerhammeren og hul og vand i kældren. Mureren sagde at det skulle laves og vi fik nyt gulv. Ved flyttesyn var lejemål ikke ren gjort.
      Mvh os

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.