Forsvar den omkostningsbestemte husleje! › Forums › Lejerbrevkassen › Rotter i kælderen!
- Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
-
22. august 2013 kl. 15:25 #13234Hild 4854Medlem
Hej!
Har nogle spørgsmål, jeg håber du kan hjælpe mig ..
1 juli 2013, overtog jeg og min skolekammerat en lejlighed. Værten er en mand. Da nogle havde boet i lejligheden før os, så det skal males, før vi kunne flytte i. .. Vi blev derfor bedt om at sætte alle de ting, vi ejede to kælder, mens dette blev gjort. Vi derefter gik hjem på ferie. Da vi kom tilbage til lejligheden, og vi var ned for at tage vores ting, vi opdagede afføring fra rotter. Mange af vores ting blev spist af rotter og sofa / køkken stole og andre ting blev spist og urinerede på af rotter. Det lugtede dårligt!Værten kom samme dag til at se på sagen. Vi observerede rotten med sine egne øjne. Værten sagde, at det var en gammel rotte, og sat ud mange fælder. Han kontaktede ingen skadedyr central .. Det havde at gøre selv! Pest Central kom dagen efter. De kunne fortælle, at det var ulovligt at leje en lejlighed uden at afsløre, at der havde været rotter der før. Noget, vi lærte, da vi kom ned og så dette. Pest kontrolpanel sagde også, at de havde været i lejligheden tidligere.
Der er stor værdi i spørgsmål her .. Sofaen var så beskadiget, at det bare skulle kasseres sammen med spisebord stole. Værten sagde, at vi kunne få fire nye stole, men så måtte vi finde dem i en genbrugsforretning. Det samme siges om sofaen. Møblerne skulle han være tilbage, når vi slyttet fra lejligheden.
Hvad jeg håber du kan hjælpe mig med, er hvilke rettigheder vi som lejere i forhold til udlejer. Regelmæssig indboforsikring dækker ikke skader forårsaget af rotter eller andre gnavere. Vi er derfor subsistensløse og mangler en masse.
Vet du om utleieren er pliktig til å erstatte sakene våre?
Tak for svaret! 🙂
-
2. september 2013 kl. 1:52 #13235Jakob LindbergModerator
Det er udlejer som beder jer om at opmagasinere jeres ejendele i kælderen, selv om han ved, at der er rotter. Derfor er han efter min mening erstatningspligtig.
Søg rådgivning i en lejerforening om hvordan i anlægger en sådan erstatningssag. Lejerforening kan også undersøge, om I betaler for meget i husleje.
Med venlig hilsen, Jakob Lindberg
-
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.