Røglugt

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13200
      Nicole 4835
      Medlem

      Jeg bor i en lejelejlighed hos et større boligselskab i kbh (har boet her i knap 3 år), underboen er ryger og det siver op i min lejlighed. Der lugter ofte så meget at det ikke er til at holde ud at være i lejligheden uden at holde vinduerne åbne hele tiden. Eftersom jeg bor i en 1-værelses lejlighed kan jeg ikke rigtig gå ind i andet rum for at slippe for lugten. Nu hvor vi begynder at gå en koldere tid i møde ved jeg ikke hvordan jeg skal kunne holde det ud igen – sidste vinter var frygteligt. Jeg er klar over at man ikke kan forbyde folk at ryge i eget hjem men det er simpelthen så generende for mig at jeg som ikke-ryger er tvunget til at lugte til det. Det skal siges at det er værst sent på aftenen hvor jeg er på vej i seng.
      Jeg har kontaktet varmemesteren som sagde at jeg skulle prøve at tætne lejligheden (ved paneler, rør osv.) men dette har ikke hjulpet. Jeg har klaget til boligselskabet som afviste klagen og foreslog mig at jeg kunne flytte til røgfrie boliger beliggende på fyn og jylland. Jeg ved ikke hvad jeg ellers kan gøre. Jeg har overvejet om jeg skal klage til beboerklagenævnet men tages disse klager ikke først op med boligselskabet – i så fald kommer jeg ikke videre med dette.
      Er der noget jeg kan gøre?

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.