Risikere jeg at blive smidt ud af min lejlighed

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Risikere jeg at blive smidt ud af min lejlighed

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11341

      For nogle år siden Bode jeg på et kollegium i en større by i Midtjylland, som blev drevet af et alment boligselskab. På et tidspunkt kom jeg i pengenød og kunne derfor ikke betale huslejen hvorefter fogedretten satte mig ud. Gælden blev aldrig betalt da boligselskabet opgav sagen efterfølgende i et civilt søgsmål. Efter det fandt jeg en lejlighed i samme by hos en privat udlejer hvor jeg så har boet siden og altid fået betalt huslejen. Men nu har min udlejer valgt at gå på pension og har sat ejendommen til salg men nu vil det boligselskab som i tidernes morgen satte mig ud fra kollegiet købe ejendommen hvor jeg bor. Så bliver jeg nu sat på gaden på grund af den gamle gæld??

    • #11342
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej det gør du ikke. De to lejeforhold har intet med hinanden at gøre. Hvis boligselskabet køber ejendommen af din nuværende udlejer, indtræder de i din nuværende udlejers retsstilling. Hvis du ikke skylder husleje til din nuværende udlejer, så skylder du heller ikke boligselskabet noget.

      Meld dig ind i Randers Lejerforening. Se adressen under Lejerforeninger i Menuen.

      90 % af alle lejere i privat udlejningsbyggeri betaler for meget i husleje. Hvis det også gælder for dig, kan Randers Lejerforening hjælpe dig med at få sat lejen ned.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.