returnering af vand/varme acconto ved fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen returnering af vand/varme acconto ved fraflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9826
      Finn Carlsen
      Medlem

      Vi har de sidste 2 år boet til leje i en lejlighed i Horsens. Vi fraflyttede den 17.07.10.
      Efter stort pres (e-mails og telefon) fik vi den del af kautionen retur som ikke gik til maler.
      Vi har ikke fået opgjort varme/vand regnskabet, på trods af at der på fraflytningsdagen blev aflæst målere.
      Er der nogen tidsgrænse for en sådan opgørelse ?
      Vi betalte ca 9.000 dkr / mdr i husleje for 120 m2 – 1) er det passende og 2) kan det være rigtigt at efter kun 2 år at hele lejligheden skal males og gulve poleres til en pris af 18.000 dkr ?

    • #9827
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Udlejer skal aflægge varmeregnskab senest 4 måneder efter varmeårets udløb. Varmeåret udløber som regel den 31/5. Denne dato kan være fraveget. I så fald skal varmeåret fremgå af jeres lejekontrakt.

      2) Jeg kan ikke vurdere, om lejen er for høj. I nogle tilfælde kan I få nedsat lejen, selvom I først klager nu.

      3) Jeg kan ikke vurdere, om det har været berettiget at male og polere gulve. Prisen forekommer mig ikke at være høj i betragtning af lejlighedens størrelse.

      Meld jer ind i en lejerforening for at få yderligere råd eller bistand. Se under linket “Lejerforeninger” ovenfor.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.