Rettigheder ved nedrivelse af ejendom

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Rettigheder ved nedrivelse af ejendom

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13287

      Hej,

      Min nuværende lejlighed i Århus C, gennem lidt over et år, skal rives ned, da nye ejere af komplekset vil opfører en ny ejendom. Som sagt har jeg boet i ejendommen i et stykke tid, og jeg har vist, lige siden at ejendommen blev solgt, at dette var hensigten. Men nu er det er realitet, da firmaet nu har fået deres godkendelse til byggeriet. Derfor, som jeg har fået at vide af min udlejer, kan jeg, i princippet fra imorgen, blive opsagt med 3 måneders varsel, som det er angivet i min kontrakt ved udflytning.

      Men så er det at jeg vil hører, hvad mine rettigheder egentlig er! Har udlejer pligt til at tilbyde mig en ny lejlighed, eller skal jeg bare uden videre finde noget andet (Hvilket er umuligt for tiden/generelt i Århus)? Jeg er fuldtidsstuderende og har ikke den tid, som det kræver for at finde en ny lejlighed, så jeg er lidt i krise, da fremtiden kan være usikker for mig!

      Mvh. Frederik Novak Jansen

    • #13288
      Jakob Lindberg
      Moderator

      /* Style Definitions */
      table.MsoNormalTable
      {mso-style-name:”Tabel – Normal”;
      mso-tstyle-rowband-size:0;
      mso-tstyle-colband-size:0;
      mso-style-noshow:yes;
      mso-style-priority:99;
      mso-style-parent:””;
      mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
      mso-para-margin:0cm;
      mso-para-margin-bottom:.0001pt;
      mso-pagination:widow-orphan;
      font-size:10.0pt;
      font-family:Cambria;}

      Hej Frederik

      Som udgangspunkt har en udlejer ingen pligt til at genhuse dig i en situation som denne. Det kan dog tænkes, at kommunen ved godkendelsen af projketet, har betinget sig, at lejerne bliver genhuset. Du bør derfor spørge i kommunens tekniske forvaltning om dette er tilfældet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.