rettigheder når udlejer smider ens ting ud???

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen rettigheder når udlejer smider ens ting ud???

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10216

      hej

      jeg har boet i en ejendom med 2 lejemål og et fælles vaskehus.

      jeg har nu det problem at udlejer bad os fjerne hvad vi havde af rod i vaskehuset. da rodet tilhørte en tidligere fraflyttet egendom meddeler jeg udlejer dette.

      en dag beslutter jeg mig for at storvaske jeg fylder mine vasketøjskurve og tager dem med ned i skuret og sætter så en vask over. jeg har noget jeg skal imellemtiden og forlader derfor egendommen, da jeg så kommer hjem har viceværten uden varsel tømt vaskehuset og desværre var jeg jo ved at vaske så ud røg samtidig mine 2 store vasketøjskurve med alt mit tøj i.
      jeg bliver rasende og forlanger at det bliver returneret da der ikke er informeret om dato og klokkeslet for tømning af skuret. jeg får den besked at tøjet allerede er smidt ud.

      tøjets pris løber op i et beløb af 9000 kr og jeg sender et skrifteligt erstatningskrav til min udlejer på beløbet. jeg kontakter samtidig llo og betaler for at de køre min sag, men da de nu har ignoreret mig i 6 måneder trods utallige mails, telefon opringninger og personligt fremmøde så står jeg på bar bund.

      hvad kan jeg gøre og har jeg overhovedet nogle rettigheder i det her??

      jeg har forsøgt at politi anmelde det men politiet afviste det. jeg har læst lejeloven igen og igen og intet kan jeg finde om mine rettigheder ved fjernelse af mine ting

      håber meget at i kan give mig et råd

    • #10217
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Spørgsmålet falder uden for lejelovens område. Du skal derfor anlægge en erstatningssag ved byretten. Da beløbet er så lille, kan det ikke betale sig at have en advokat på til at forberede sagen. Du kan selv anlægge sagen med bistand fra retten efter de såkaldte “småsagsregler”. Kontakt byrettens sekretariat og få vejledning.

      Du bør få undersøgt om du betaler for meget i leje. Hvis du gør har du mulighed for at “slå igen”

      Send eventuelt et nyt spørgsmål, hvor du beskriver 1) Hvor meget du betaler i leje, eks. forbrug,  2) Ejendommens alder,  3) En beskrivelse af lejlighedens kvalitet og faciliteter

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.