Rettigheder i forbindelse med genhusning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Rettigheder i forbindelse med genhusning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10320
      Nanna 1902
      Medlem

      Vi bor i et alment boligbyggeri i en stor lejerforening. Der er blevet konstateret utætheder i vores stue og der skal derfor udføres et større stykke arbejde. I den forbindelse skal vi genhuses i minumum 3 måneder. Vi har en dreng på kun 15 måneder og vi går nu sommeren i møde. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om de kan placere os i noget gammel skrammel uden de nødvendige faciliteter eller kræve at vi flytter vores egne møbler med. Tingene skal bare være i orden når man har små børn. Jeg kan også frygte at vi får et sted uden udendørsmuligheder, altså uden altan eller lignende. Jeg ville ikke kunne klare en hel sommer uden mulighed for at komme lidt ud. Der er en stor altan der hvor vi bor nu. Jeg vil derfor spørge om vi ikke har nogle rettigheder som lejere i den forbindelse? Jeg har godt set jeres lille side om det, men jeg synes nu ikke der står så meget. Kan vi kræve at der er fuldt møbleret fx også med et tv? Og kan vi kræve at der er en altan, som vi er vant til at have? Eller kan vi hvis vi får en lejlighed under standard kræve en godtgørelse i form af penge? Det er trods alt ikke vores skyld at det regner ned i være stue…

    • #10321
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er tvivlsomt, om I kan få medhold i, at jeres genhusningslejlighed har nøjagtig den samme kvalitet som jeres normale lejlighed. Lovgivningen er desværre ikke så præcis på dette punkt. Men I bør selvfølgelig forsøge det. Det er muligt, at I kan kræve forholdsmæssigt nedslag i lejen, såfremt genhusningslejlighede er væsentlig ringere.

      Jeg vil tro, at I skal have jeres egne møbler med. Flytteudgifterne skal udlejer betale.

      I bør få rådgivning hos en lejerforening eller en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.