Rettigheden til lejligheden?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Rettigheden til lejligheden?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12163
      Louise 3777
      Medlem

      Hey.

      Hvis både min kæreste og jeg står på lejekontrakten, hvem kan blive boende efter vi gået fra hinanden ?
      Alle møbler og ting som er i lejligheden er mine?

      Hilsen L

    • #12164

       

      Det med møbler og ting er næppe i sig selv afgørende, men hvis dette dækker over, at du boede der først, og ex-kæresten så flyttede ind hos dig, har det ssv. betydning. Ud fra dine oplysninger helt snævert, har I som udgangspunkt lige meget ret til at blive boende, men der kan altså være væsntlige detaljer, som kan pege på den ene eller den anden af jer.

      Rådgivning herudover kræver en nærmere undersøgelse og analyse, hvor man må have langt flere oplysninger om situationen og omstændighederne. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og jeg vil anbefale dig/jer at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger Alternativt kan I ende i retten, og det er langt fra gratis.

       

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.