Resthusleje og aflæsningsgebyr ved fraflyning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Resthusleje og aflæsningsgebyr ved fraflyning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12279

      Hej

      Jeg fraflyttede min lejlighed d. 23. august, i overenstemmelse med de i kontrakten indgåede aftaler om at jeg skulle opsige min lejlighed 3 måneder før fraflytningen, og at jeg skulle være ude af lejligheden min. 1 uge før den sidste måneds udgang.
      Det sidste forhold, at jeg skulle være ude af lejligheden senest 1 uge inden den sidste måneds udgang, mener jeg betyder at jeg kun skulle indbetale hvad der svarer til 23 dages husleje i den sidste måned, og altså ikke for et helt måned (der står ikke noget om beløbsstørrelsen for den sidste måneds husleje i kontrakten).
      Så jeg indbetalte det beløb som svarede til 23 dages husleje, men er efter at have modtaget min fraflytningsopgørelse blevet fratrukket et beløb på 1000 kr. (svarende til det restbeløb der ville være ved et fuldt måneds indbetaling) fra mit depositum.
      Så mit spørgsmål er; Er lejeren i sin gode ret til at opkræve dette ‘resthusleje’ beløb og altså dermed hvad der svarer til et fuldt måneds husleje, selvom jeg kun måtte blive i min lejlighed 23 dage den sidste måned af min lejeperiode (fraflyttede allerede den 21. august)?

      Derudover har jeg fået trukket et beløb på 500 kr. fra mit depositum, som ifølge udlejeren er blevet brugt til aflæsning af mit vand-, varme-, og elforbrug. Er dette et virkelig et gebyr som jeg som lejer står til ansvar for (står ikke nævnt i lejekontrakten om at jeg ved fraflytning skal betale dette), eller er det ikke nærmere et gebyr som hører ind under ejendommens ‘almindelige’ administration?

      Jeg håber at i vil være behjælpelige med at svare på mine spørgsmål.

      Med venlig hilsen

      Mads Kjær Poulsen

    • #12280
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er tvivlsomt, om du kan nøjes med at betale for de 23 dage. Men det kan kun afgøres ved at nærlæse din kontrakt.

      Gebyret er formentlig ulovligt, men det afhænger af, om udlejer har pligt til at betale dette gebyr til forsyningsselskabet.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.