Repration efter indbrud og ens nøgler

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Repration efter indbrud og ens nøgler

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9987
      Karina 1568
      Medlem

      Hej

      Jeg bor til leje hos privat udlejer.

      Jeg havde i slutningen af september indbrud i min lejlighed. Døren blev beskadiget, og efter lidt snak frem og tilbage sendte udlejer en tømrer for at midlertidigt at lave døren.

      Udlejeren og en tømrer var derefter og kigge på skaderne. Derefter er intet sket. Døren skal males og væggen tapeseres. Jeg har flere gange snakket med udlejeren, som siger at maleren kommer i næste uge.

      Kan jeg tillade mig selv at ringe efter maler på hans regning? eller?

      Tillægsspørgsmål:

      Min veninde flyttede i foråret ind i lejligheden ved siden af mig. Vi fandt ud af, at vores nøgler passede i hinandens hoveddør. Dette har vi også sagt til udlejeren, men svaret var, at det kunne han ikke gøre noget ved lige nu og her. Det er systemnøgler og vi kan ikke selv få lavet nye nøgler. Hvad gør vi?

      På forhånd tak 🙂

      Med venlig hilsen

      Karina

    • #9988
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er ikke tilrådeligt selv at rekvirere håndværker, da håndværkeren formentlig vil kræve pengene af dig og fordi det efterfølgende kan blive svært at få pengene refunderet af udlejer. Udlejer har pligt til at reparere dørkarm og male den.

      Det samme gælder problemet om nøglerne. Udlejer har pligt til at sørge for, at I har individuelle nøgler.

      Indbring sagen for Huslejenævnet i jeres kommune. De vil så give udlejer et påbud om udbedring.

      Meld jer ind i en lejerforening. De kan også vurdere, om I betaler for meget i husleje (Det gør 90 % af alle lejere i privat udlejningsbyggeri). Klik på Lejerforeninger i Menubjælkden.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.