Reperering af TDC telefonstik.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Reperering af TDC telefonstik.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9972
      Thomas 1552
      Medlem

      Sagen er den at vi i vores lejlighed har haft rotter. Vores internet forsvandt så på et tidspunkt og jeg ringede selvfølgelig til TDC, de ringede igen dagen efter for at fortælle mig de ikke kunne komme i kontakt med mig igennem stikkende. Jeg spurgte flere gange om det ville koste noget at få den support, hvor de svarede nej. De sendte så en tekniker ud, som fandt ud af ledningen af bidt over af rotter. Han sagde så til allersidst at de selvfølgelig ville koste, men den skulle jeg bare give til udlejeren. Jeg giver den så til udlejeren, men han nægter at betale og mener heller ikke vi skal betale. TDC vil derimod have sine penge og vores udlejer mener ikke han er forpligtet til at betale, da han som han selv siger “Jeg kan ikke gøre for i har telefon og den ikke virker”. Stikkende er ikke noget vi har sat i eller sat op, men nogen der var der fra start.
      Vi har ikke haft nogen aftaler omkring at vi skal stå for det.
      Umildbart står der heller ikke noget i vores kontrakt.
      Hvordan står vi i forhold til den regning? Skal vi eller han betale, for den regning skal betales af nogen, og da vi mener vi flyttede ind til et telefonstik, samt at rotten har bidt det over, at det må stå på udlejeren regning, og han derefter må reagere til TDC omkring om han vil betale eller ej.

    • #9973
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er helt klart udlejer, der er ansvarlig for, at telefonstik i lejemålet fungerer. Det er muligt, at I bliver nødt til at betale til TDC i første omgang, for at undgå, at de stopper forbindelsen.

      I må så bagefter kræve pengene af udlejeren.

      I kan i første omgang indbrige sagen for Huslejenævnet i jeres kommune. De kan udtale sig om, hvorvidt det er udlejers vedligeholdelsespligt. Bemærk dog, at nogle huslejenævn afviser sager, hvor skaden er udbedret.

      Meld jer ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.