Rente af afbetaling

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13571

      Hej Jakob
      Jeg har siden 2010 betalt 200kr/mdr af på en ekstraregning efter en flytning; et såkaldt frivilligt forlig.
      Mit spørgsmål er så: Er det lovligt, at udlejer opkræver 35,32 pr mdr ud af de 200 kr?
      Indgår det i et frivilligt forlig? Har jeg ikke fået læst teksten grundigt nok igennem, inden jeg skrev under?
      Min tidligere udlejer var Rolf Barfoed Group. Han er vist temmelig berømt rundt omkring, har jeg hørt…
      Jeg står lidt i samme situation igen med en anden udlejer nu, og er meget i tvivl mht om jeg skal indgå frivilligt forlig ellernoget andet. Selvfølgelig skal jeg betale, men han skal vel ikke direkte tjene på mig???
      Venlig hilsen Dorthe

    • #13572
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Et frivilligt forlig er en erstatning for en dom. Hvis du taber en fraflytningssag ved boligretten og skal betale et beløb til din tidligere udlejer, har han krav på procesrenter. Derfor kan det meget vel indgå i et frivilligt forlig at man skal betale renter. Det vigtigste er, at der er en klar aftale om, hvor mange penge man skal betale i renter.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.