Renovering og genhusning

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13868
      m 5502
      Medlem

      Jeg er lejer i afdeling adm. af et almennyttigt boligskab.
      Der er udarbejdet en helhedsplan, der bl.a. indebærer totalrenovering af badeværelser (hvilket i en periode på 5-6 uger betyder bad/toilet i gården etablering af kabine i lejlighed da der er konstateret asbest i gulv. Det er endnu usikkert om der vil være vand i køkken).

      På forespørgsel om genhusning i perioden er svaret fra boligselskabet, at hvis vi skulle have været genhuset skulle vi (beboere) selv betale. Jeg finder imidlertid materiale fra SBS på internettet, hvor der står at det er kommunen der skal betale evt. genhusninger. Derudover har jeg fundet eksempler på badeværelses-renovering i andre selskaber, hvor man har valgt at genhuse og at beboernes økonomiske udlæg dækkes. Mit første spørgsmål lyder derfor: hvem varetager økonomien ved midlertidig genhusning af lejer i almennyttige boligselskaber?

      Mit andet spørgsmål drejer sig om vurderingen af hvornår en midlertidig genhusning er nødvendig. Dels grundet generne, dels grundet arbejdets karakter – i dette tilfælde asbest i byggemateriale, dog i mindre omfang. Er der lovgivning på området, der sikrer at sagkyndige varetager beslutningen (også mhp. sundhed) eller kan boligselskabet træffe beslutningen udfra hvad de vurderer (eller måske har råd til)?

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.