renovation på min regning?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen renovation på min regning?

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13233

      Goddag

      Mit navn er Mike og jeg sidder lige i øjeblikket og har en del diskussioner med min udlejer.

      Desværre er vi nået helt derud hvor han forlanger at der skal skiftes døre og andre ting, som var været i uændret tilstand siden vi flyttede ind.

      Jeg har sendt hele mailstrengen (læs venligst fra bunden af) og jeg tænkte på om i ville give jeres besyv med?

      Er han i sin gode ret her eller prøver han for anden gang at tage penge som han ikke har ret til?

      MVH

      Mike Fog Andersen
      Klosteret 9b, st
      6100 Haderslev

      Den 21/08/2013 kl. 13.52 skrev “PVJ Ejendomme” :

      Hej Mike

      Iht. flyttesynsrapporten skal du kun betale ½ af dørerne, så reelt er det ikke dine dører.

      Med venlig hilsen

      P. V. Johansen

      Lene Rasmussen

      pvj@pvjejendomme.dk

      Direkte tlf. 76 31 99 12

      —–Oprindelig meddelelse—–
      Fra: Mike Fog Andersen [mailto:mikefogandersen@gmail.com]
      Sendt: 21. august 2013 07:38
      Til: PVJ Ejendomme
      Emne: Re: Mike Fog Andersen klosteret 9b. st, 6100 Haderslev

      Til PVJ

      Jeg har nu haft flyttesyn på lejligheden og må erkende, at jeg er meget skuffet over, jeres tilgang til dette.

      Da jeg gik lejligheden igennem med Lars, inden jeg overtog lejligheden, sagde han, at der vil blive taget højde for at lejligheden var af ældre dato og derfor ville den slitage som der har været, før jeg flyttede ind, på dørerne, køkken- og badeværelseslåger, gulvet (farven var falmet og der var små hak) osv. på ingen måde ville blive medregnet ved fraflytning så jeg behøvede ikke at skrive disse ting på indflytningssynet. Hvilket i også kan se på sedlen som fulgte med indflytningssynet, hvor jeg kun fik nævnt alle de ting, som der var af skrammet i køkkenet, inden Lars “stoppede” mig. Denne samtale har jeg vidner på, da min far var med til indflytningssynet.

      Jeg fortalte Lars at sidste gang jeg boede i en af jeres lejligheder, var flyttesynet en ren farce med alle de ting som blev skrevet på listen, bland andet ca 18 timers rengøring i en 80 kvadratmeters lejlighed….. Hvilket jeg undrede mig meget over, især nu hvor jeg selv havde gjort lejligheden ren og bagefter havde en rengøringsassistent til at gøre rent, inden i overtog lejligheden.

      Lars fortalte i den sammenhæng, at hende som havde stået for flyttesynet, dengang var blevet fyret blandt andet fordi hun havde været urimelig og når jeg skulle flytte, fra jeres lejlighed denne gang, ville dette på ingen måde gentage sig.

      Nu er jeg som sagt flyttet ud og står nu og skal til at betale for nye døre i hele lejligheden. Døre som jeg aldrig har brugt (de har altid stået åbne) og som tydeligvis har været malet over flere gang, en af dem kun på den ene side. Begrundelsen var små hakker, og den mundtlige anklage ‘i har skrubbet med skuresvampe’ på døre vi aldrig har rørt, som nu gør at jeg skal betale for helt nye døre.

      Jeg ønsker derfor at få de gamle døre udleveret da jeg allerede har en køber til disse.
      MVH
      Mike

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.