Regning for manglende rengøring

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Regning for manglende rengøring

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12084

      Hej

      Jeg har fraflyttet et kollegilejlighed i en boligforening (AAB) i Århus.

      I den forbindelse har jeg fået en regning for manglende rengøring pga. kalk i toillettet.

      Jeg har nægtet at betale, fordi der var mindst lige så meget kalk i toilettet da jeg flyttede ind, som da jeg flyttede ud. Jeg har kun boet der i 11 måneder og det er efter min mening helt klart at den store mængde kalk i toilettet ikke kan forekomme på kun 11 måneder. Jeg skrev det ikke på skades listen da jeg flyttede ind, da varmemesteren sagde at det ikke var en skade/mangel, men hørte ind under rengøring, og at jeg overtog lejligheden i den samme rengøringsstand som jeg skulle aflevere den i.

      Mine spørgsmål er nu:
      – Hvor kan jeg klage over dette, hvis boligselskabet fastholder at jeg skal betale for rengøring?
      – Hvilke muligheder har boligselskabet for at inddrive pengene hvis jeg nægter at betale?

    • #12085
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du kan indbringe sagen for beboerklagenævnet i Århus Kommune. Muligvis vil nævnet henvise sagen til boligretten.

      Hvis du taber sagen i boligretten, kan udlejer inddrive pengene ved retslig incasso (fogedretten).

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.