regler om flere rum/m2 for 1 person

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen regler om flere rum/m2 for 1 person

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12028

      Jeg bor i almen boligselskab i en rtværelses.
      Jeg kunne godt tænke mig noget større, da jeg så
      vil flytte sammen med min kæreste.
      I afdelingen findes der 4-værelses lejligheder,
      men på min henvendelse til boligselskabet, fik jeg blot den meddelelse, at større lejligheder kun udlejes til børnefamilier.
      Min afdelingsformand har taget dette op med boligselskabet, men et ikke for mig positivt resultat.
      Han nævnte, a er en “ny” lejelov som tilgodeser enkelt personer, at man nu kan søge om flere rum/m2 selv om man er enlig/en person.
      Hvis dette er rigtigt, hvor finder jeg da denne lov?

      mvh
      JN

    • #12029

      Det er i virkeligheden omvendt: Det er boligselskabet der overfor dig skal dokumentere, at de har lovhjemmel til at nægte dig adgang til at få en lejlighed du ellers efter ventelistereglerne skulle være berettiget til.  Og du har mulighed for (billigt) at få lovligheden af denne afvisning bedømt, ved at indklage spørgsmålet for det lokale beboerklagenævn.

      Det er nemlig rigtig mange år siden, at disse regler blev lavet om i lovgivningen, så enten administrerer dit boligselskab ud fra nogle meget forældede regler, eller også har de lokalt vedtaget et sæt specielle anvisningsregler. I sidstnævnte tilfælde tør jeg ikke på forhånd udelukke, at boligselskabet kan have retten på sin side, men jeg tvivler, meget endda.

      Læs opslag om beboerklagenævnet: http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/28/stikord/Beboerklagenvn

      For at kunne svare yderligere på dit spørgsmål må man have flere oplysninger om situationen, og “grave sig ned i sagen”. Vi er reelt ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og jeg vil kraftigt anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.