Regler for huslejestigninger?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Regler for huslejestigninger?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10107

      Er der regler for hvor meget ens husleje må stige hvert år?
      Vores bygning er fra før 1992.
      Jeg betaler ca. 4100 kr for min lejelejl. på 89 m2 og har netop fået brev fra udlejer om at min leje vil stige 6.000 kr. om året – altså 500 om md. (Det er den 3. stigning siden august 2010 altså inden for et halvt år) den 1. var på ca. 174 kr. den anden ca. samme størrelse)

      Der er ikke foretaget nogen forbedringer af lejemålet – men udlejer er i gang med at renovere 3 andre lejemål i ejendommen, derfor kan jeg frygte, at jeg skal være med til at betale for det.
      Der er tre andre lejemål i ejendommen, der er i samme situation som mig. Deres lejligheder er 128 m2 – og de skal stige 8.000 kr. om året.
      Lyder det umiddelbart lovligt???

      På forhånd tak for hjælpen

    • #10108
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, der er mange regler for varsling af huslejeforhøjelser og beregningen af dem. Jeg kan ikke ud fra dit brev afgøre om du betaler for meget i leje. Men noget kunne tyde på, at din udlejer ikke kender reglerne. F.eks. skal der gå to år mellem hver huslejeforhøjelse, hvis der er tale om en ejendom med færre end 7 lejemål.

      I bør melde jer ind i en lejerforening og få bistand i sagen

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.