råd og svamp = sygdom.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10312

      hejsa jeg står med et lille problem. at min kærestes lejemål, har været meget fygtigt og der var været fugt pletter flere steder i huset. hun boede der i et halvt år.

      i vinters, var taget så utæt at det dryppede ned i alle væresler på første salen. i det ene væresle alene. fyldte vi en gulv spand med 5 liter vand på godt 8 timer. der er fugt i væggen, og badeværelset er slet vådrums sikret overhovdet, så hvis der kommer vand på gulvet, løber det ind i rummet ved siden af.

      min kæreste var lige startet på sosu uddannelsen, men løb ind den ene lungebetændelse efter den anden. noget med 4 i træk. så hun fik så mange syge dag at hun blev fyret. hendes 2 drenge på godt 3 og 6 år. var også syge hele tiden. vi snakket sammen om det, at det nok kunne være den fygt i huset.

      hun er nu flyttet sammen med mig, og har stort ikke været syg siden. vi har selvfølgelig betalt de 3 mdr husleje, uden af brokke os.( nok dumt)

      hvad kan vi gøre der ?
      vi ville rigtigt gerne køre en sag imod ham udlejeren. med ved ikke om det er forsent nu.

      og vi ikke har ikke nogen beviser på at det er derfor de alle var syge hele tiden.

      hun skal nu starte helt forfra med nu uddannelse og starte forfra på et muligt su lån. pga. det skod hus.

      vi har haft gjort udlejere opmærsom på at taget er udtæt, og det var fugt i væggen. han sagde at det var meget normalt, der kommer lidt vand ind, hvis sneen smelter. og fugten skulle vi bare tøre af.

      jeg er stadig rystet. men ved ikke hvad vi skal gøre.

      mvh. Henrik og Christina.

    • #10313
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg er ked af at sige det, men din kærestes chance for at få erstatning er meget ringe. Det er hende, der skal bevise, at hun er blevet syg af at bo i lejemålet.

      Der er bedre muligheder for, at I kan få forholdsmæssigt nedslag i lejen for den periode, hvor det har regnet ind. Det skal I tale med en lejeretskyndig advokat om.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.