punkteret vinduer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10706
      G Møller
      Medlem

      Hej med jer
      jeg skriver angående min gamle mor, som har boet til leje i 42 år i samme lejlighed. Hendes vinduer er punkteret, de har aldrig været udskiftet i de 42 år hun har boet der.Hun har ringet til admistrator, som siger det skal hun selv betale. Kan det passe. Min mor er folkepensionist, og har ikke det store at gøre med.Der hvor hun bor er det blandet, eje + leje forhold
      og en admistrator de skal ringe til når der er noget galt, men de er desværre ikke til at snakke med.

      Venlig Hilsen
      G. Møller

    • #10707

      Normalt er det i dag skruet sådan sammen i lejekontrakten, at det er udlejer der har vedligeholdelsen også af “vindues-ruder”, men sådan var det ikke tilbage i tiden. Din mor KAN altså være uheldig at have en lejekontrakt hvor der står, at det er lejer der skal vedligeholde “vindues-ruder”.

      – Det gælder imidlertid bare ikke altid alligevel, der er i hvert fald to situationer hvor det ikke gør.

      Den ene er, hvis udlejer over lejen alligevel har opkrævet de fulde beløb til vedligeholdelses-afsætning (i en ejendom, hvor der er eller har været omkostningsbestemt lejefastsættelse i en reguleret kommune).

      Den anden situation er, hvis udlejers manglende udvendige vedligeholdelse af vinduesrammerne kan siges at have væsentlig betydning for at vinduerne er punkterede.

      Når dette – med alt mulig forbehold – er sagt, må jeg indrømme, at for at kunne give et egentligt svar på dit spørgsmål må man have langt flere oplysninger om situationen. Muligvis er det også nødvendigt at nærlæse både lejekontrakt og de aktuelle skrivelser i sagen.

      Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men må henvise til en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm.

      Afslutningsvis: Hvis du/I ikke allerede har orienteret jer via “Lejers rettigheder”, så skulle I se på opslaget om vedligeholdelse:

      http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/10/stikord/Vedligeholdelse

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.