problemer med vindue hvem skal betale

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen problemer med vindue hvem skal betale

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11477
      henrik 3074
      Medlem

      hej!

      jeg bor i en kælder som er privat udlejet, nu står jeg og skal flytte snart, og jeg har et problem med mit ene vindue, som har en udluftnings rist, den har sat sig fast og kan ikke lukkes, jeg har kontaktet udlejer som siger jeg skal betale for en glare mester. mit spørgsmål er så, er det mig der skal betale? ved jo at når man bor under bolig selvskab er det selvskabet der betaler for vinduer og døre.??

    • #11478

      Sandsynligvis (hvis du har en moderne standard-lejekontrakt, hvor der ikke i § 11 er skrevet undtagelser herfor) har du ret i, at det beskrevne arbejde hører ind under udlejers vedligeholdelsesforpligtelse, men for at kunne svare helt konkret på dit spørgsmål må man have langt flere oplysninger om situationen. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale jer at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.