Problemer med tilbagebetaling af depositum

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Problemer med tilbagebetaling af depositum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10566

      Jeg opsagde min lejlighed d. 30. april og havde ifølge min kontrakt 3 måneders opsigelse hvilket vil sige at jeg skulle være 31. juli. I min kontrakt stod at jeg som lejer var ansvalig for istandsættelse. På den efterfølgende side stod med håndskrift at udlejer skulle stå for istandsættelse. Inden jeg flyttede ud malede jeg alle væg 3 gange med hvid maling. Det skal siges at jeg kun havde de boet i lejligheden i lidt over et år og modtog lejligheden hvid malet.
      27. juli besigtiger jeg lejligheden sammen med udlejer og min far. Jeg får at vide at alt ser fint ud og jeg vil modtage en opgørelse senere på de ting der evt skulle være. El og varme mål sidder i kælderen og udlejer vil ikke gå i den uden tilladelse fra min underbo som har lejet kælderen. Vi aftaler at han vil fremsende aflæsningen og opgørelsen i løbet af et par dage. 2,5 uge efter har jeg endnu ikke modtaget den og jeg vælger derfor at kører forbi huset og snakke med min, nu tidligere, underbo, som jeg har haft et godt forhold til. Vi aflæser i fællesskab målerne og jeg indsender tallene. Godt 3 uger efter jeg er flyttet ud modtager jeg en opgørelse på istandsættelse hvor udlejer skriver bl.a. 5 timers eftermaling af vægge. Derudover er der andre punkter såsom afrensning af gulve, maling af lofter og karme. Gulve, karme og loft kan jeg forstå da jeg ikke selv har gjort noget, men vægge stiller jeg mig og undrende overfor. Samtidig kræver han for 14 dages ekstra leje. Jeg stiller spørgsmål til dette da det undre mig da jeg har fraflytte lejligheden 3 dage før jeg skulle være ude. Han påstår så at der i min kontrakt er indskrevet at jeg skal forlade lejligheden 14 dage før lejemålet udløber. Efter at have læst kontrakten igennem flere gange finder jeg ikke det skrevet noget sted. Jeg kontakter ham og oplyser dette og aftaler at jeg sender samtidig en mail med kopi af min kontrakt. Han vil så kontakte mig samme aften. Jeg har, 14 dage efter, endnu ikke hørt fra ham.
      Jeg har altid haft den tilgang til tingene at så længe man snakker ordentlig til hinanden og giver lidt hist og her så går det. Blandt har jeg levet med at der siden september sidste år ikke har været isoleret rundt langs taget på badeværelset efter at taget blev skiftet. Jeg har påpeget at det trak ind, at der dannede sig sorte skjolde på murværket og at det ikke var muligt at holde badeværelset opvarmet. Jeg blev lovet flere gange at det skulle blive lavet, frosten skulle bare forsvinde.
      Hvordan forholder jeg mig her, jeg har ingen beviser for at vægge skal males, det har har han heller ikke. Samtidig har jeg haft et større et varmeforbrug over vinteren. Men mest, at han holder pengene tilbage, og kræver husleje han ikke har krav på. Hvad kan jeg gøre i sådan sag?

    • #10567
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Efter al sandsynlighed har udlejer mistet retten til at kræve istandsættelse på din regning. Han skal nemlig gøre krav gældende senest 14 dage efter at du har afleveret nøglerne til ham. Du bør derfor afvise kravet.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand til fraflytningssagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.