Problemer med privat lejer.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Problemer med privat lejer.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10886
      Simon Bach
      Medlem

      Hej.

      Jeg opdagede at min udlejer (som er en privat udlejer) ikke havde underskrevet min lejekontrakt. Jeg kontaktede derfor min udlejer(for 5-6 uger siden), og vi aftalte at jeg skulle sende lejekontrakten til ham pr. post. Han ville så underskrive den, og sende den retur.

      Min udlejer har ikke sendt lejekontrakten retur, og jeg har ikke kunne få kontakt til ham pr. telefon de sidste par uger. (Han bor i den anden ende af landet, så har derfor ikke mulighed for at kontakte ham anderledes end pr. telefon).

      Hvordan står jeg i forhold til at opsige lejeligheden osv. nu hvor jeg ikke har en lejekontrakt? Indskuddet, samt huslejen er betalt via. bankoverførelser.

      På forhånd tak.

    • #10887

      Du står efter al sandsynlighed rigtig udmærket, da du uden (gyldig, underskrevet) kontrakt bor på lejelovens vilkår i fuldt omfang, og det er i de fleste tilfælde en fordel for lejer.

      Læs mere herom i opslaget om kontraktforhold, lejemål uden kontrakt:  http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/8/stikord/Kontraktforhold

      Faktisk er du nu i en sitation hvor du sandsynligvis kan vælge om du helst vil have din kontrakt til at gælde, eller du hellere vil meddele udlejer, at hans “manglende fremsendelse af kontrakten tages som udtryk for, at lejeforholdet fortsætter som det juridisk hele tiden har bestået. Dvs. baseret på lejelovens vilkår i fuldt omfang.”

      Men OM du rent faktisk kan dette, og hvad du står dig bedst ved at vælge, er et spørgsmål jeg vil anbafale dig at opsøge assistance til at afklare. I den forbindelse vil jeg råde dig til at kontakte en lokal lejerforening:  http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.