problemer med kontrakt og udbedringer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen problemer med kontrakt og udbedringer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11727
      camilla 3330
      Medlem

      vi flyttede ind her jan 2010 med en lejekontrakt lydende på 2 år. opsigelse på 3 mdr men skal være ude 14 dage før grundet istandsættelse som vi selv skal klare. må man det?? i starten af 2011 opdager jeg at huslejen på de ubeboede lejligheder er nedsat med ca 1000kr via dba hvor de var opslået til leje men vores husleje er stadig den samme er dette lovligt??lejlighederne er ens. ejendommen er ejet af axelhus invest og på dette tidspunt overdraget til kommunen som udlejer og et boligselskab som admin. ved årsskiftet 2011/2012 hvor vi skulle være flyttet skifter ejendommen udlejer så ejer igen selv står for det og et nyt boligselskab som admin. et halvt år forinden har jeg forsøgt at få svar på om vi kunne blive boende men der sker ikke noget før jeg gør indsigelser mod den højere husleje.. vi har nu fået ny lejekontrakt men ikke skrevet denne under grundet at de beder om en mdr husleje mere og så vil de sætte vores husleje ned så lejen er ens men hvis vi vil beholde den lave husleje er vi bundet til lejemålet det næste år hvis vi flytter inden skal vi betale restancen op til vore gamle husleje.. må man det??? udlejer har endnu ikke rykket for denne underskrevne kontrakt. betaler stadig den samme husleje hver mdr.

      sidste ting. vinduet i vores badeværelse har nu været utæt i ca et år dvs vandet kommer ind under vinduet så det løber ind når det regner og væggen er bulet lidt ud plus væv er gået fra. vi har skrevet mail vi har ringet vi har stået ansigt til ansigt og påtalt dette og nok 5 personer har været og kigge på det og sagt det kommer vi og laver men intet er sket hva kan vi gøre ??
      vi håber at i kan hjælpe os med nogen svar og med hva vi videre kan gøre.. mvh. c.o

    • #11728
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeres tilfælde er for kompliceret til, at jeg kan råde jer her i brevkassen. Meld jer ind i en lejerforening og få rådgivning. Jeg kan dog sige tre ting:

      1) I er ikke forpligtet til at underskrive den nye kontrakt.

      2) Hvis I vælger at underskrive, kan I formentlig efterfølgende få tilsidesat de vilkår i den nye kontrakt, der stiller jer ringere end andre lejere i ejendommen (f.eks. et vilkår om, at I skal betale ekstra, hvis I flytter med kortere varsel end 1 år).

      3) Jeres utætte vindue skal udbedres af udlejer – herunder følgeskader på væg. Klag til huslejenævnet, som kan give udlejer et påbud herom.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.